سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

هاستل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۶:۲۱ ب.ظ

میخوام در این مطلب در مورد یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر صحبت کنم. انتخاب اقامتگاه در سفر یکی از این راه‌هاست. شما می‌تونید انتخاب‌های زیادی از هتلهای پنج ستاره تا مسافرخانه و خانه شخصی داشته باشید. عمده انتخاب ما در سفرها هاستل بوده. بریم ببینیم هاستل چیه؟

محوطه هاستل(شهرکرابی)

هاستل از ترکیب دو واژه انگلیسی Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) ساخته شده است. ممکنه در سایت‌های مختلف به اسامی هوستال، بک پکرز، پانسیون و حتی یوث هاستل هم بر بخورید. در این هاستل‌ها اتاق‌هایی با تعدادی تخت مشترک وجود داره. یعنی شما اتاقتون رو با تعدادی مسافر دیگه شریک هستید. از طرفی ممکنه این اتاق‌ها سرویس بهداشتی یا حمام داشته باشند و یا اینکه حمام و دستشویی به صورت مشترک در یک راهرو واقع شده باشد. البته برخی هاستل‌ها اتاق دو تخته با حمام و دستشویی اختصاصی یا سرویس بهداشتی مشترک هم دارند، منتها قیمت آنها گرانتر است و گاهی با قیمت هتل سه یا چهار ستاره معمولی برابری می‌کند.

 یکی از بزرگترین مزیت‌های یک هاستل داشتن آشپزخانه با امکانات یخچال و گاز جهت پخت و پز هست و باور کنید هیچ چیز لذت بخش‌تر از این نیست که برای خودتون آشپزی کنید و در محیط مشترک هاستل با سایر مسافرین ارتباط برقرار کنید. برخی هاستل‌ها هم با مبلغ بیشتری صبحانه مختصری ارائه می‌دهند و در بسیاری هاستل‌ها امکانات چای یا قهوه رایگان نیزفراهم است.

آشپزخانه هاستل‌ها(شهر مسکو و باکو)

هاستلها چه مزیت‌های دیگری دارند:

قیمت مناسب:

در واقع استفاده از اتاق‌های مشترک هست که هزینه این اقامتگاه‌ها رو پایین میاره. منتها اگر زوج باشید و یا علاقه‌ای به استفاده از اتاقهای مشترک نداشته باشید نگرانی نیست و به راحتی می تونید از اتاق‌های دو تخته استفاده کنید. البته هزینه این اتاق‌ها از اتاق‌های با تخت مشترک بیشتره و گاهی با هتل‌های چهار و سه ستاره برابری میکنه ولی اگه خوش شانس باشید قطعا میتونید هاستل‌های خوبی در موقعیت مکانی مناسب هر شهری پیدا کنید.

موقعیت مکانی:

هاستل‌های خوب را می‌توانید در مرکز شهر پیدا کنید که هم نزدیک جاذبه‌های گردشگری هستند و با توجه به این نزدیکی می‌توانید کمتر از تاکسی و ... استفاده کنید.

تفکیک اتاقها:

یکی از ویژگی‌های خوب هاستل‌ها اینه که اتاق‌های مشترک فقط مختص خانم‌ها یا اتاق‌های مختلط دارند و اگر مثلا چند تا خانم باشید که بخواهید تو اتاقتون راحت باشید میتونید اتاق‌های دخترونه رو انتخاب کنید و جالبه که من تو هاستل‌های اروپا که سرچ می‌کردم چشمم به هاستل‌های تمام دخترانه هم خورد.

 

معمولا در اتاقهای مشترک با داشتن پرده تختها کاملا فضای اختصاصی را برای شما ایجاد می‌کنند

(هاستل شهر شیان)

تفکیک حمام و دستشویی:

در برخی هاستل‌ها بخش حمام و سرویس دستشویی بانوان و آقایون نیز از هم مجزاست. حتی این هاستل‌ها دارای امکانات سشوار و اطو هستند و می‌توانید با پرداخت مبلغی از ماشین لباس شویی استفاده کنید.

تفکیک حمام و سرویس بهداشتی(هاستل شهر کرابی)

وای فای و اینترنت:

در تمام هاستل‌هایی که من اقامت داشتم اینترنت با سرعت خوب و رایگان موجود بوده، در صورتی که حتی در برخی از هتل‌های همان شهر با پرداخت هزینه، اینترنت را در اختیار مسافران قرار می‌دادند. در برخی هاستل‌ها کامپیوتر رومیزی هم موجود بود و می‌توانستیم برای سرچ از آنها استفاده کنیم.

تخت‌هایی با امکانات خوب:

در بسیاری از هاستل‌ها برای هر تخت به صورت جداگانه یک لامپ کوچک و چند پریز برق وجود دارد و معمولا به هر مسافری ملحفه و حتی حوله نیز اختصاص می‌دهند.

تختهایی با امکانات لامپ و پریز جداگانه(هاستل شهر پکن)

امکانات تفریحی:

با توجه به اینکه معمولا قشر جوان از هاستل‌ها استفاده می کنند در آن‌ها گاهی امکانات ورزشی، بازی‌های فکری، استخر و فضای سبز پشت بام نیز وجود دارند. برخی هاستل‌ها دوچرخه هم دارند و می‌توانید به رایگان یا با پرداخت مبلغی از آن استفاده کنید.

حالا سوالی که مطرح میشه اینه که آیا هاستل‌ها امن هستند:

واقعیت اینه که معمولا هاستل‌ها دارای سیف باکس هستند و یا در اتاق‌ها کمد کلید دار دارند و معمولا از آن‌جایی که قشر جوان و متوسط در این هاستل‌ها ساکن هستند لوازم خیلی گران قیمتی همراهشون نیست. ولی از من می‌شنوید به عنوان مسافری از ایران که معمولا کارت اعتباری ندارید و مجبورید همیشه پول نقد همراهتون باشه در نگهداری از پول‌هاتون هشیار باشید و حتما از کیف کمری‌های مخصوص پول و یا کیف گردنی استفاده کنید. پس بهتره زمانی که می‌خواهید هاستلی رزرو کنید مطمئن شید که اتاق‌ها کمد دارند و لوازم ازشمند خودتون رو جلوی چشم نگذارید و از قفل چمدان استفاده کنید.

از طرفی بسیاری از هاستل‌ها بعد از یک ساعتی مثلا ساعت 11 به بعد درب هاستل را می‌بندند و یا به شما کلید می‌دهند و یا اگر قرار است دیرتر برگردید حتما باید با رزروشن هماهنگ کنید.

در بسیاری از هاستل‌ها مصرف مشروبات الکلی ممنوع است مگر آنکه هاستل بار یا رستوران داشته باشد و شما در آن محدوده اجازه مصرف این نوشیدنی‌ها را داشته باشید.

چطور یک هاستل رزرو کنیم:

در پستی به صورت مفصل در مورد نحوه رزرو هتل یا هاستل از سایت بوکینگ توضیح خواهم داد. به جز سایت بوکینگ سایت‌های متنوعی رزرو از هاستل رو انجام می‌دهند. بسیاری از این سایت‌ها اطلاعات کارت اعتباری ما را می‌خواهند و با توجه به دسترسی محدود ما به این امر در بسیاری موارد ممکن است به مشکل بر بخوریم. خوشبختانه در ایران یک یا چند شرکت کار رزرو از این سایت‌ها را انجام می‌دهند که در صورتی که رزرو شما قطعی است می‌توانید از کمک این سایت‌ها بهره ببرید.

از سایت‌های زیر میتونید هاستل رزرو کنید:

  1. hihostels.com
  2. hostels.com
  3. www.booking.com
  4. https://www.hostelworld.com/pwa/

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی