سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

ارفعده

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳ ق.ظ

برای دیدن طبیعت زیبا و رنگارنگ چه وقتی بهتر از پاییز؟ جنگلها و طبیعت زیبا و مملو از رنگهای تند و زنده زرد و نارنجی و قهوه ای هر بیننده ای را سر ذوق می‌آورد. جنگلهای قرار گرفته در جاده فیروزکوه یکی زیباترین مناظر پاییزی را در میانه این فصل به شما هدیه می‌دهند. یکی ازاین جنگلهای زیبا در روستای ارفع ده واقع شده است. به دلیل نزدیکی این جنگل به تهران معمولا در پاییز تورهای زیادی در این منطقه برگزار می‌شود. با توجه به بعد مسافت اگر خودتان به این جنگل رفتید سعی کنید حتما صبح خیلی زود بروید تا با توجه به تاریک شدن زودهنگام هوا در پاییز به تاریکی نخورید.


ارفعده حدود 180 کیلومتر با تهران فاصله دارد. بعد از پل ورسک و نرسیده به دو آب در سمت مقابل جاده تابلوی کوچکی که نشان‌دهنده مسیر روستا است دیده می‌شود. باید از طریق دور برگردان برگردید و از خروجی روستا داخل شوید. حدود بیست دقیقه ای در یک جاده بسیار پرپیچ و خم و باریک بالا می روید تا به ابتدای روستا برسید.

ابتدای روستا یک امامزاده هست که می توانید از سرویس بهداشتی آن استفاده کنید. مسیر روستا را که داخل بروید یک زمین فوتبال خالی هست که می‌توانید ماشینتان را در آنجا پارک کنید. مسیر منتهی به جنگل پاکوب داشته و کاملا مشخص است. اگر به سمت قبرستان روستا بروید شیب ورودی به جنگل دیده می‌شود. جنگل در پاییز بسیار زیباست و منظره کوه‌های روبرو و به خصوص ورودی غار اسپهبد خورشید بسیار دیدنی است.

در بخش‌هایی از جنگل هم تراکم درختان کم شده و حالت دشت پیدا کرده است که برای اطراق و شب مانی بسیار مناسب است. مسیر تا چشمه آب ندارد و بهتر است با تجهیزات کامل به این منطقه بروید.

یکی از چشمه های بسیار زیبایی که در ارتفاعات جنگل ارفع‌ده واقع شده است چشمه پراو می باشد. این چشمه زیبا در ارتفاع واقع شده است و کار خوبی که انجام داده اند این است که دور چشمه را به صورت سکویی ساخته و دربی برایش قرار داده اند. آب چشمه که به سمت پایین سرازیر می شود بسیار خنک بوده و باعث ایجار منظره ای پلکانی روی سنگها شده است.


کی برویم:
بهترین زمان رفتن به این منطقه با توجه به ارتفاع و برودت هوا همان اواسط پاییز است. اواسط بهار نیز به دلیل سبز شدن درختان جنگل باید زیبا باشد ولی به نظر من که از پاییز منطقه نباشد گذشت.
چگونه برویم:
برای رفتن به این چشمه در مسیر روستای ارفعده باید وارد جنگل ارفعده شوید. مسیر روستا نرسیده به دوآب با تابلویی مشخص شده است. از خروجی تا ده مسیر پرپیچ و خم را حدود بیست دقیقه ای می روید. در میانه ده یک زمین خاکی فوتبال هست. ماشینتان را پارک کنید و مسیر پاکوب شده به سمت جنگل را ادامه دهید. مسیر پاکوب در فصول غیر از زمستان به خوبی مشخص است و نیازی به راهنما نیست. در جنگل هرچقدر جلوتر بروید مناظر زیبایی را خواهید دید. حدود سه ساعتی را باید در جنگل طی کنید تا به پای چشمه برسید. در کنار چشمه و کمی بالاتر هم جای صاف برای نشستن هست.


کی برویم:
اگر هدفتان دیدن جنگل و چشمه با هم هست به نظر من بهترین زمان آن در پاییز است که مناظر زیبای خزان را نیز مشاهده کنید ولی در غیر اینصورت اواسط بهار نیز فصل خوبی برای رفتن به چشمه می باشد.

نقشه مسیر تهران تا ارفع‌ده

https://goo.gl/maps/5SK1zttSeC6YGADH8

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی