سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

آبشار بیشه

شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۵۰ ب.ظ

لرستان سرزمین آب و آبشار است. در بهار در سفر به این استان میتوانید در کنار طبیعت زیبای آن از آبشارهای زیبا و رودهای خروشان این استان دیدن کنید.
آبشار بیشه در شهرستان خرم آباد و در روستایی به نام بیشه در همسایگی شهرستان درود قرار گرفته است. مردم روستای بیشه بیشتر از طوایف گراوند و سالاروند هستند و به زبان لری مینجایی و همچنین لری بختیاری حرف می‌زنند.
آبشار بیشه جز چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در سال 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.



این آبشار 48 متر ارتفاع دارد و پس از رسیدن آب به اولین نقطه زمین حدود 10 متر نیز بر روی سنگها سرازیر می شود و عرض تاج آن 20 متر است. آب این آبشار از چشمه های متعدد بالا دست آن سرچشمه می گیرد.
رودخانه سزار رودی عمیق با شدت جریان بالاست که شنا کردن در آن به شدت خطرناک می‌باشد. اما با وجود انواع تابلوهای شنا ممنوع در فصول کم آب تر مردم در حوضچه مقابل آبشار تنی به آب میزنند. در رودخانه سزار انواع ماهی های کفال، ماهیان کف زی، کپور و گربه ماهی نیز وجود دارد.



درصورتی که اهل پیاده‌روی باشید میتوانید در مسیر مقابل آبشار و در مسیر پاکوب مشخص شده به میان طبیعت بکر و جنگلهای بلوط بروید. اما مراقب باشید از مسیر خارج نشوید که راه را گم نکنید.



کی برویم؟
آبشار بیشه در منطقه کوهستانی واقع شده است که زمستانهای پر برف و تابستانهای گرمی دارد. بهترین فصل سفر به این منطقه اواسط بهار تا اوایل تابستان است و در فصل پاییز هم با هزار رنگ شدن طبیعت جلوه دیگری از زیبایی های منطقه نمایان می شود. ولی سفر به این منطقه در زمستان توصیه نمی شود.



چگونه برویم؟
توسط قطار: یکی از چشم نواز ترین خطوط ریلی ایران (تهران-اهواز) از میانه کوه های زاگرس عبور می کند. از شهرستان درود به سمت بیشه مسیر ریلی وجود دارد و ایستگاه قطار بیشه یکی از زیبا ترین ایستگاه ها درکنار آبشار و در میان درختان بلوط می باشد. از ایستگاه تا کنار آبشارمسیر پیاده روی کوتاه و زیبایی وجود دارد.
ماشین: هم از سمت خرم آباد و هم از طریق درود مسیر اسفالته پر پیچ و خم و زیبایی تا روستای بیشه وجود دارد. بعد از کیلومتر ۵۰ دورود به خرم آباد تابلوی آبشار بیشه نصب شده است که واردمسیر فرعی شده و مسیر را تا یک سه راهی ادامه می دهید و مسیر مستقیم به سمت بیشه می رود.
در 5 کیلومتری قبل از خرم آباد نیز در یک سه راهی مسیر سمت چپ شما را به بیشه می رساند

کجا بمانیم:
در مقابل آبشار زمین مسطحی جهت برپایی چادر و اقامت در کنار آبشار وجود دارد و در روستا نیز سوپرمارکت و چند رستوران با ماهی کبابی و انواع کبابهای خوشمزه پذیرای مسافران هستند. از طرفی با وجود فاصله یک ساعته با خرم آباد می توانید به این شهر رفته و در کنار بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر در آنجا اقامت کنید.
بالای روستا پارکینگ و سرویس بهداشتی است و ده یاری روستا مبلغی را بابت ورود به منطقه از شما می گیرد. در بازدید از آبشار حتما رعایت نظافت و بهداشت محیط را انجام دهید و سعی کنید در ورود به جوامع محلی به آنها و سنت و رسومشان احترام بگذارید و از اطرفی با خرید در این مناطق به اقتصاد منطقه و شکوفا شدن صنعت گردشگری کمک کنید.

مسیر تهران تا آبشار بیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی