سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

شهرستانک و کاخ ناصری

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ق.ظ

یکی از مناطق بسیار زیبا برای یک سفر یک روزه اطراف تهران روستای زیبای شهرستانک می باشد. شهرستانک از توابع بخش آسارای کرج در استان البرز است. این روستا در جاده چالوس و در دامنه کوه توچال واقع شده است و حدود 88 کیلومتر با تهران فاصله دارد  و در صورتیکه از آزادراه تهران - شمال به سمت شهرستانک بروید یک ساعته به مقصد خواهید رسید. در  واقع این مسافت از میدان آزادی تا شهرستانک فقط 57 کیلومتر است.

 با توجه به خوش آب و هوا بودن این منطقه و مناظر زیبای طبیعت آن ناصرالدین شاه دستور ساخت یک کاخ ییلاقی را در این منطقه به جهت شکار و گذران وقت داد. کاخ ناصری در سال 1298 قمری ساخته شد که ساختمانی دو طبقه بوده و شامل دو بخش بیرونی و حرمسرا است. متاسفانه این کاخ در زمان پهلوی به شدت آسیب دیده است و حتی با وجود ثبت در میراث ملی هنوز اثری از ترمیم و تعمیر در این بنا دیده نمی‌شود. پس خیلی دلتان را به دیدن کاخی زیبا خوش نکنید که جز ویرانه و افسوس چیزی در پی ندارد. کنار کاخ رودخانه کوچکی رد می شود که می‌توانید در کنار آن یک روز عالی کمپ کنید.

چگونه برویم:

در مسیر جاده چالوس، بعد از عبور از آسارا و ماهان و نرسیده به گچسر بعد از حدود 44 کیلومتر، خروجی دست راست با تابلوی شهرستانک شما را سمت این روستا راهنمایی خواهد کرد. فاصله روستا تا جاده حدود 8 کیلومتر می‌باشد. آزادراه تهران – شمال نیز در حال حاضر(مرداد ماه 99) در کنار خروجی شهرستانک وارد جاده چالوس می‌شود. مسیر کوهنوردی هم به سمت روستا وجود دارد که از سمت قله توچال به این روستا است و مسیر سنگینی به خصوص در زمستان محسوب می شود.

با توجه به اینکه در چه نقطه ای از روستا ماشین خود را پارک کنید بین سه الی پنج کیلومتر پیاده روی تا کاخ ناصری دارید. برای رسیدن به کاخ باید از روستا خارج شوید و در کوچه باغهای زیبای مسیر به سمت کاخ بروید. تابلوهایی در مسیر شما را به سمت کاخ راهنمایی می کنند. همچنین بین راه تابلوهایی هست که هشدار می‌دهند به هیچ عنوان در مسیر، وارد باغات و مزارع نشوید. خود روستاییان نیز با تابلوهای هشدار ورود مسافران به باغاتشان را ممنوع کرده‌اند.

کی برویم:

قطعا بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این روستا است. اما اگر از من می‌شنوید پاییز، شاه فصل گردشگری در این منطقه است. گشتن در کوچه پس کوچه های روستا و در میان هزار رنگ نارنجی درختان مناظر بی نظیری را برایتان رقم خواهد زد.

در اطراف کاخ برای اطراق و شب مانی جای مناسب هست. در گذشته در بالا دست کاخ سرویس بهداشتی هم ساخته بودند که در آخرین بازدید ما آب نداشت. امیدوارم به بهره برداری رسیده باشد. با توجه به مسیر پیاده روی کفش مناسب همراه داشته باشید. سعی کنید از جوامع محلی و روستاها خرید کنید. در عبور از روستا شئونات منطقه را رعایت کنید و بدون سر و صدا و مزاحمت در کوچه باغها قدم بزنید و حتما حتما زباله های خود را همراهتان بیاورید و در سطلهای زباله بزرگ شهری بیندازید.

نقشه مسیر تهران تا شهرستانک و کاخ ناصری

نظرات  (۱)

۲۲ شهریور ۹۹ ، ۱۴:۵۸ نیلوفر ورزش نژاد

ندا جان چقدر با حوصله و قشنگ در مورد جاذبه ها و دیدنی های ایران عزیزمون توضیح دادی.

قطعا علاقه مندان به سفرهای ایرانگردی، می تونن کلی از تجربیات و توضیحاتت استفاده کنن

سپاس از بابت اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتی

پاسخ:
سلام نیلوفر جان.
منونم که به وبلاگ من هم سر زدی.
 امیدوارم بعد از این ایام کرونا این وبلاگ راهنمای خوبی برای سفردوستان و طبیعت گردان باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی