سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

پلنگ دره

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۱۹ ب.ظ

در طبیعت شمال ایران جاذبه های بسیاری وجود دارد که جنگل و رودخانه و آبشار را در کنار هم دارد. حال اگر قرار باشد در کنار لذت بردن از طبیعت بکر جنگلی تجربه رودخانه نوردی نیز داشته باشید و در اوج گرما در آب خنک رودخانه و در پیچ  و خمهای جنگل تجربه هیجان انگیزی داشته باشید جایی بهتر از پلنگ دره نخواهید یافت.

این منطقه جنگلی زیبا در شیرگاه استان مازندران واقع شده است. شیرگاه یکی از شهرهای استان سوادکوه است که حدود 240 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

بهتر است کفش مناسب رودخانه نوردی یا حداقل یک کتانی کهنه همراه داشته باشید و لباس گرم اضافی همراه خود ببرید. رودخانه عریض و در فصل تابستان کم عمق است و به راحتی میتوانید در آن پیاده روی کنید. منتها در برخی نقاط عمق آب زیاد میشود و اگر شنا بلد نیستید مراقب باشید وارد این مناطق عمیق نشوید. در منطقه هیچگونه امکانات بهداشتی وجود ندارد و میتوانید از سرویسهای بهداشتی پارکهای شیرگاه استفاده کنید. در صورت بارندگی حتما از مسیر رودخانه خارج شوید و دو الی سه ساعت قبل از غروب خورشید از جنگل خارج شوید تا در روشنایی روز به جاده اصلی برسید.

چگونه برویم:
از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه که برانید، همان ابتدای شهر سر یک سه راه سمت راست تابلوی سر محیط بانی دیده می شود. وارد خیابان باریکی شده و پس از عبور از کیوسک جنگلبانی حدود 40 دقیقه ای باید رانندگی کنید تا به رودخانه و ابتدای مسیر برسید. مسیر جنگلی فوق العاده زیباست. منتها چون مسیر خاکی و در برخی نقاط سنگلاخ است سعی کنید در زمانهای بارندگی یا بعد از آن، که زمین خیس است و ماشینها به سختی در منطقه حرکت میکنند وارد جاده نشوید. در کل حدود چهار ساعت برای رفتن به این منطقه نیاز است. با توجه به بعد مسافت به عنوان برنامه یک روزه سنگین است و ترجیحا برنامه را یک و نیم روزه برنامه ریزی کنید.

 کی برویم:
اگر هدفتان رفتن به منطقه به قصد رودخانه نوردی است تابستان فصل مناسبی است ولی اگر دلتان می خواهد از طبیعت پاییزی منطقه لذت ببرید حتما تا اواسط پاییز به این منطقه بروید. در فصل پاییز به دلیل برودت هوا امکان رودخانه نوردی نیست.

مسافت بین تهران تا پلنگ دره

 

 

نظرات  (۱)

ندا جان مثل همیشه عالی ...فقط لطفا هر منطقه ای را که به این قشنگی معرفی  معرفی میکنی امکانات شب مانی  اون منطقه  هم براش تعریف کن مثل بومگردی . خانه اجاره ای ...چادر زنی و ......

پاسخ:
خاله آذر عزیز ممنونم از وقتی که برای مطالعه وبلاگ قرار دادین. پیشنهادتون بسیار به جا بود. حتما سعی میکنم در اولین فرصت مطالب گذشته را ویرایش کنم و نیز در مطالب جدید به این امر مهم بپردازم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی