سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

وردیج

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۵ ب.ظ

اطراف شهر تهران جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد و فقط کافی است کمی حوصله کنید و یک ساعتی از شهر خارج شوید تا بتوانید در طبیعت زیبای آن برنامه‌های یک‌روزه بچینید.

یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک تهران، روستای وردیج، به کوههای ارواح مشهور است و می‌توانید در یک بعد از ظهر گرم تابستان به خنکای ارتفاعات پناه ببرید. این روستا در منطقه 22 تهران واقع است و جزئی از کن و سولقان محسوب میشود.

مسیر روستا پرپیچ و خم و کوهستانی است. از همان اوایل جاده اگر دقت کنید بافت خاص کوه‌ها را در مسیر شاهد خواهید بود. اما نقطه عطف این منطقه، نزدیک روستای وردیج است که فرسایش سنگ‌ها شکل زیبایی را به منطقه داده است. مدل فرسایش در این منطقه به گونه‌ای است که سنگها به شکل صورتک‌هایی در آمده‌اند و اگر دقت کنید اشکالی مثل جمجمه را نیز میتوانید بین آنها ببینید. داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی اینجا را متعلق به موجوداتی می‌دانند که به سنگ تبدیل شده‌اند.

چگونه برویم:

برای رسیدن به جاده وردیج دو راه وجود دارد:

از اتوبان تهران کرج و در کنار پمپ بنزین وردآورد به سمت خیابان شهید اردستانی که بروید تابلوی روستای وردیج و واریش مشخص است.

مسیر دوم در اتوبان همت قرار دارد. انتهای اتوبان همت، وارد خرازی که شدید باید وارد مسیر کنار گذر اتوبان شوید و تابلوی روستای وردیج شما را به آن سمت راهنمایی خواهد کرد. از ابتدای جاده تا کوه‌های سنگی 9 کیلومتر جاده پرپیچ و خم وجود دارد. در گذشته امکانات زیادی در منطقه وجود نداشت ولی این اواخر در کنار کوههای سنگی دو آشکده و کبابی و دکه فروش آب و نوشیدنی وتنقلات برقرار شده است.

 از کنار این آشکده ها می‌توانید از طریق پلکان بالا رفته و خود را به نزدیک این آثار زیبای فرسایشی برسانید.

کی برویم:

بهار و پاییز بهترین زمان سفر به این منطقه می‌باشد. اما در تابستان نیز می‌توانید در یک بعد از ظهر به این منطقه خوش آّب و هوا بروید زیرا که هیچ درخت و سایه بانی در منطقه وجود ندارد و آفتاب مستقیم اذیتتان می‌کند.

پس از بازدید از ارواح سنگی می‌توانید سری به روستای واریش بزنید. این روستا در چهار کیلومتری وردیج واقع شده است. ابتدای روستا جهت ورود به آن مبلغی را به عنوان ورودیه و جهت حفظ محیط زیست می‌گیرند. داخل روستا چشمه ای است که مسافران از آب گوارای آن استفاده می‌کنند و اطراف چشمه بساط کمپ به راه است. در تابستان نیز میوه فروشی‌های داخل روستا از محصولات باغات روستا را می‌فروشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی