سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

کمرپشت

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷ ق.ظ

جنگلها و ارتفاعات جاده فیروزکوه بسیار زیبا و دیدنی هستند و به دلیل نزدیکی به تهران میتوانید سفرهای یک روزه به این منطقه را برنامه‌ریزی کنید. یکی از این مناطق که در بهار و به خصوص در پاییز بسیار زیباست ارتفاعات روستای کمر پشت می‌باشد. روستای کمرپشت 2300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب و هوای مطلوبی است. ظاهرا در زمانهای بسیار دور سه برادر از شهمیرزاد سمنان به این منطقه کوچ کرده اند و شجره اهالی روستا به این سه برادر می‌رسد. اهالی روستا نسبت فامیلی باهم دارند و ظاهرا هم طی این سالها از فروش اراضی خود به مردم غیر بومی خودداری کرده اند. در ارتفاع منظره روستا بسیار دیدنی است و خانه های با سقف رنگارنگ را شاهد خواهید بود.

در ارتفاعات این روستا قله‌ای به نام قله عباسعلی در ارتفاع 2325 وجود دارد که مسیر پیمایشی فوق‌العاده زیبایی داشته و به امام زاده ای به همین نام می‌رسد.  این قله بین قلل سرخیل در شمال، دره خطیر کوه در شمال شرقی، قله خرو نرو در سمت شرق، قله نیزه وا در جنوب شرقی، قله قدمگاه در جنوب، قله اتابک در جنوب غربی و قله ارفع در سمت شمال واقع شده است.

در مسیر رسیدن به روستا منظره زیبایی از غار اسپهبد خورشید نیز دیده می شود. این غار بر روی کوهی به نام خطیر کوه قرار دارد و یکی از عظیم‌ترین دهانه‌های غار طبیعی دنیا با ارتفاع قوس 40 متر می‌باشد. اسپهبد خورشید نام یکی از حاکمان مازندران بوده که در زمان حاکمیت او، این غار آخرین نقطه فتح  مازندران توسط اعراب بوده است. از این غار استفاده نظامی می‌برده اند و می‌توان به نوعی آن‌را قلعه نامید.

معمولا روستاییان علاقه ای به حضور گردشگران داخل روستا ندارند و بهتر است پس از پارک کردن ماشین بیرون ده، مسیر جنگلی را در پیش بگیرید. در مسیر وارد جنگل زیبایی می شوید و در میانه های راه کلبه‌های جنگلی وجود دارد که پناهگاه چوپانهای منطقه است و محل مناسبی برای کمپ و شب‌مانی است. از کنار حصارهای کلبه ادامه مسیر می دهید. جایی در در بین راه در ارتفاعات از حجم درختان کاسته می‌شود و حالت دشت پیدا می‌کند. در بهار این دشت مملو از گلهای بهاری است و منظره بدیعی را پیش رویتان قرار می‌دهد. اگر به کوهنوردی علاقه‌مند باشید می‌توانید مسیر را ادامه دهید تا در بالای کوه به امامزاده ای نقلی به نام امام زاده عباسعلی برسید. ما در بهار به این روستا رفتیم ولی عکسهایی که از مناظر پاییزی آن دیدم به مراتب قشنگتر و دیدنی‌تر از بهار بود.

چگونه برویم:
برای رفتن به این روستا باید از جاده فیروزکوه بروید. این روستا بعد از فیروزکوه و نرسیده به دو آب واقع شده است. حدود 5 کیلومتر بعد از پل ورسک سمت راست ابتدای جاده منتهی به روستا دیده می‌شود. از خروجی روستا که خارج شوید یک ربعی مسیر پرپیچ و خمی را به سمت بالا می روید تا به ابتدای ده برسید. پس از پار کردن ماشین می توانید مسیر مشخص و پاکوب به سمت جنگل را ادامه دهید.
کی برویم:
پاییز، پاییز، پاییز. به قدری خزان این جنگل زیباست که دلتان نمی‌خواهد از آن خارج شوید ولی ما که در بهار هم از دیدنی های این جنگل بهره فراوان بردیم
.

نقشه مسیر تهران تا کمرپشت

https://goo.gl/maps/uQuXNZFfkJjEzQ4d8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۹
ندا جروقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی