سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

سفرهای ندا

خاطرات و تجربیات سفرهای داخلی و خارجی خودم را می نویسم. امیدوارم راهنمای خوبی برایتان باشد.

دختری عاشق سفرم. زیست شناسی خوندم و در یک مرکز پژوهشی کار میکنم. مجموعه تجربیاتم از سفرهای داخلی و خارجی رو در این وبلاگ قرار میدم و امیدوارم دوستان اهل سفر بتونن از این تجربیات بهره خوبی ببرند.
آدرس اینستاگرام: NEDAJRG

آخرین مطالب

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به شهر تهران روستای آهار و مسیر منتهی به آبشار شکرآب می باشد  و مسیر آهار به شکرآب یکی از زیباترین مسیرهای کوهپیمایی و طبیعت گردی است. این مسیر شیب زیادی ندارد و پیاده روی در کنار رودخانه و باغ‌های مسیر تا رسیدن به آبشار شکرآب معمولا یکی از مقاصد طبیعت گردان است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۴۱
ندا جروقی

لواسانات به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منحصر به فرد خود یکی از مناطق گردشگری و توریستی نزدیک به تهران می باشد. دشت هویج یا گرچال(گر به معنای آتش و چال به معنای جایگاه، و گرچال به معنای جایگاه آتش یا آتشدان) نیز یکی از این مناطق شناخته شده در بین کوهنوردان، نزدیک روستای افجه و لواسان است.

ظاهرا در گذشته ناصرالدین شاه و شاهزادگان از گردنه نزدیک دشت جهت رفت و آمد به دشت لار استفاده می‌کردند و این منطقه در گذشته شکارگاه پررونقی بوده است. این دشت در ارتفاع 2400 متری واقع شده است و ظاهرا در قدیم زیر کشت هویج بوده است ولی امروزه اثری از هویج در این دشت دیده نمی‌شود. کوهنوردان بسیاری هر ساله از این دشت به سمت قلل ریزان، پرسون، آتشگاه و مهرچال می‌روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۲۷
ندا جروقی

 

دلتان می‌خواهد یکی از قشنگترین مناظراز دماوند را تماشا کنید؟ پیشنهاد من رفتن به روستای نوا و دشت آزو است. روستای نوا در 85 کیلومتری آمل و در جاده هراز قرار دارد و از توابع شهرستان لاریجان است. کوهنوردان بسیاری از مسیر دشت آزو به سمت قله معروفی به نام پاشوره می روند. این دشت در بهار فوق‌العاده زیباست و که در این فصل شاهد طبیعت سبز به همراه گلهای زیبای زرد و قرمز در منطقه خواهید بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۸
ندا جروقی